Lördag

Jag vet inte hur jag ska börja . 'hej' nää.. 'halloj' .. allvarligt ? jag är helt tom i skallen. men samtidigt så är det så knäppt. här sitter jag och knåpar över vad jag ska ha som hälsningsfras när det finns större och viktigare prpoblem i världen. om man ska jämföra och hålla på så kan man inte ens räkna mitt prolem som ett problem. men alla som tjatar på att man ska göra grejer, köpa vissa saker, inte köpa vissa saker, donera i vissa burkar och ditt och datt, jag orkar inte med dom. jag blir bara less på folk som tjatar på att man ska göra på ett visst sätt. jag tycker att man ska göra så pass mycket så att man mår bra själv. om jag till exempel vill fortsätta att äta torsk liksom (inte för att jag brukar det.. men som ex) men folk säger åt mig att sluta för att det finns inte så många kvar. visst, jag kommer kanske känna mig lite bättre när fiskarna får leva. men för övrigt , hur känner jag mig då ? alla fiskar som fångas i onödan för att sedan slängas efter dom har leget oköpta i butikerna. det känns varken bra för mig eller för fisken tror jag. och tänk på affären som går minus för att dom fick slänga fisken. då kommer som ju inte att köpa från fiskaren nästa vecka, för ingen vill ha fisken. och han blir utan jobb. visst, det låter knäppt . men jag säger som så. man ska göra så pass mycket som man vill och mår bra av. nu kanske jag har överdrivit lite men du fattar ? men är man en som klarar av att facea konsekvenserna av sitt handlande, hur bittra dom än är, så säger jag inte annat än kör på liksom. men som det står på en magnet på sofs kylskåp: 'life can only be lived forwards, but only understood bakwards' . man får prova sig fram helt enkelt. 

help, im sinking too deep! så skärpning. vi vill inte ha fler föreläsningar. det är jullov. jag ska fixa lite iPod trubbel åt sanna idag. sen så vet jag inte.. riktigt. 
kanske ska börja med att klä på mig och äta lite. kanske torsk ? ;)


kisses.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0